domingo, 24 de febrero de 2013

EL EMBARGO




Señol jues, pasi usté más alanti 

      y que entrin tos esos, 
      no le dé a usté ansia 
      no le dé a usté mieo...

Si venís antiayel a afligila 

sos tumbo a la puerta. ¡Pero ya s'ha muerto!

¡Embargal, embargal los avíos, 

      que aquí no hay dinero: 
lo he gastao en comías pa ella 
y en boticas que no le sirvieron; 
      y eso que me quea, 
porque no me dio tiempo a vendello, 
      ya me está sobrando, 
      ya me está gediendo!

Embargal esi sacho de pico, 

y esas jocis clavás en el techo, 
      y esa segureja 
      y ese cacho e liendro...

¡Jerramientas, que no quedi una! 

     ¿Ya pa qué las quiero? 
Si tuviá que ganalo pa ella, 
¡cualisquiá me quitaba a mí eso! 
Pero ya no quio vel esi sacho, 
ni esas jocis clavás en el techo, 
      ni esa segureja 
ni ese cacho e liendro...

¡Pero a vel, señol jues: cuidaíto 

      si alguno de ésos 
es osao de tocali a esa cama 
      ondi ella s'ha muerto: 
la camita ondi yo la he querío 
cuando dambos estábamos güenos; 
la camita ondi yo la he cuidiau, 
la camita ondi estuvo su cuerpo 
      cuatro mesis vivo 
      y una nochi muerto!

¡Señol jues: que nenguno sea osao 

de tocali a esa cama ni un pelo, 
      porque aquí lo jinco 
      delanti usté mesmo! 
      Lleváisoslo todu, 
      todu, menus eso, 
      que esas mantas tienin 
      suol de su cuerpo... 
¡y me güelin, me güelin a ella 
      ca ves que las güelo!... 


José Mª Gabriel y Galán



2 comentarios:

Francisca Quintana Vega dijo...

Hola. Precioso el poema de Gabriel y Galán...siempre me gustó. A mi marido le gusta recitarlo también.
Eladio, me gustaría que me enviarás algunas fotos de la presentación del libro de mi marido y mío, en Mérida. Mi correo es francisquintana@hotmail.com.
Saludos.

Francisca Quintana Vega dijo...

Hola. Precioso el poema de Gabriel y Galán...siempre me gustó. A mi marido le gusta recitarlo también.
Eladio, me gustaría que me enviarás algunas fotos de la presentación del libro de mi marido y mío, en Mérida. Mi correo es francisquintana@hotmail.com.
Saludos.